Wspólna droga do postępu, marka wzajemnego zobowiązania. Podejście to wyraźnie odzwierciedla stanowisko Grupy, dla której rozwój, spełnienie zawodowe i zaangażowanie pracowników było zawsze jednym z głównych czynników postępu.
Szacunek dla ludzi jest od wielu lat wartością Grupy. Oznacza to, że wasz rozwój, wasze spełnienie zawodowe i wasze zaangażowanie są przedmiotem naszej troski oraz źródłem wyników Spółki.
Ankieta przeprowadzana corocznie od 2013 r. wśród wszystkich pracowników Michelin ma na celu zmierzenie zaangażowania pracowników Grupy i zebranie ich opinii na temat poczucia komfortu pracy. W 2017 r. w całej Grupie w badaniu wzięło udział 91% pracowników, z wynikiem zaangażowania na poziomie 80%. Michelin wyznaczył sobie ambitny cel osiągnięcia i utrzymania wskaźnika zaangażowania pracowników na poziomie 85% do 2020 r. Duma z przynależności do Grupy, znaczenie jakości produktów i usług MICHELIN, dbałość o bezpieczeństwo ludzi i wiara w przyszłość to główne punkty, które wykazała ankieta. Przekazywanie wyników badania jest okazją do nawiązania dialogu, do wspólnej refleksji nad konkretnymi działaniami, które następnie są wdrażane na poziomie zespołu, zakładu, kraju i Grupa. Ankieta jest powtarzana corocznie.
Zobowiązania Michelin
- Ułatwianie wyborów i kierunków wszystkim pracownikom w Grupie dzięki jasnym ścieżkom kariery
- Wspieranie każdego pracownika przez dedykowanego menedżera kariery
- Udostępnianie każdemu pracownikowi środków do realizacji swojego potencjału Zobowiązania pracowników
- możliwość wykorzystania swojego talentu w firmie i podnoszenie poziom profesjonalizmu
- Samodzielność i odpowiedzialność za swój zawodowy
- Wykorzystywanie możliwości rozwoju poprzez zmiany stanowiska, funkcji lub zakładu.
ds. rozwoju na całym świecie wspiera zespoły pomagając wszystkim w ich rozwoju i projektach
Zobowiązania Michelin
- Proponowanie stażu robotniczego dla każdego nowo zatrudnionego pracownika
- Tworzenie indywidualnego planu szkoleń zawsze gdy pracownik obejmuje nowe stanowisko
- Regularne aktualizowanie Indywidualnego Planu Szkoleń Zobowiązania pracowników
- Traktowanie szkolenia i pomocy instruktorów jako inwestycji firmy
- Wysuwanie propozycji i zdobywanie nowych kompetencji
- Pełne angażowanie się w możliwości szkolenia i rozwoju oferowane przez firmę.
codziennie ponad 4000 osób szkoli się w Grupie
Zarządzanie cechujące się bliskością i zaufaniem, które uodpowiedzialnia i rozwija każdego.
Zobowiązania Michelin
- Proponowanie metody zarządzania zgodnej z wartościami Grupy, gdzie menadżer jest dostępny, potrafi słuchać i dotrzymuje swoich zobowiązań
- Ułatwianie osiągania celów każdemu pracownikowi, w szczególności poprzez takie zarządzanie, które uodpowiedzialnia, wyznacza jasne cele, pomaga w działaniach i wyznaczaniu dróg postępu
- Wspieranie menedżerów poprzez szkolenia i ewaluację ich kompetencji.
Zobowiązania pracowników
- Przestrzeganie wartości Grupy i wypełnianie obowiązków powierzonych przez menedżera
- Przyczynianie się do osiągania celów zespołu
-Rozwijanie opartej na zaufaniu i szczerości relacji ze swoim menedżerem