DZIEŃ MICHELIN NA UNIWERSYTECIE WARMIŃSKO- MAZURSKIM WYDZIAŁ NAUK TECHNICZNYCH

Dlaczego Michelin jest atrakcyjnym pracodawcą? Co sprawia, że młodzi ludzi wybierają nas na swój zawodowy start? Jak zachęcić studentów do poznania naszej firmy w ramach stażów i praktyk? Odpowiedzi na te i inne pytania staraliśmy się przybliżyć młodzieży w ramach Dni Michelina na UWM.

24 października byliśmy gośćmi Wydziału Nauk Technicznych, a naszą ofertę kierowaliśmy także do studentów Zarządzania i Inżynierii Produkcji. Naszym celem było pokazanie im korzyści, wynikających ze współpracy nauki z biznesem już na wczesnym etapie studiów (studia dualne, staże, praktyki semestralne i wakacyjne). Jednocześnie zarzucaliśmy sieci rekrutacyjne – w ramach warsztatów przybliżaliśmy „zawody wejścia” do naszej firmy – konstruktora, technologa utrzymania ruchu i organizatora, mając nadzieję na efekt w przyszłości w postaci ambitnych, zdolnych i fajnych nowych koleżanek i kolegów, pracujących  z nami nad WSPÓLNA DROGĄ DO POSTĘPU.

W organizacji i przeprowadzeniu Dnia Michelina na UWM uczestniczyli Ambasadorzy Michelina: Anna Suś-Mendalka-  Menedżer Organizacji Komórkowej Zakład Opon Ciężarowych, Paweł Rodziewicz Kierownik Produkcji Zakład Opon Osobowych i Dostawczych,Joanna Bober i  Tomasz Matusiak reprezentujący dział Inżynierii Produkcji, Radosław Mogielnicki i  Robert Kawecki reprezentujący Utrzymanie Ruchu, Piotr Grudziński i Daniel Nowak -  Biuro Konstrukcyjne Zakładu Produkcji Form oraz  Malgorzata Rawdonis i Katarzyna Dalba -  Centrum Rekrutacji.

A jak ten dzień wyglądał z perspektywy organizatorów/pracowników Michelin?

"Uczestnicy warsztatów byli aktywni i zaciekawieni przemysłem oraz zawodem.Widać wyraźnie, że podobały im się elementy naszego wystąpienia z filmikami i zagadkami. Swoją aktywność pokazali tam, gdzie mogli utożsamić się z tematem, wypowiedzieć swoje zdanie albo sprawdzić się w zagadkach. Uważam, że nasi przyszli młodzi pracownicy to ludzie ciekawi świata, nowinek oraz tego jak one wpływają na nasze życie. Zauważyłam tez, że zaciekawiła ich „praca z domu” oraz relacje jakie panują w naszej pracy." -Joanna Bober

"Poprowadzenie warsztatów w ramach Dnia Michelin na UWM zawsze jest niesamowitym wydarzeniem. Samo przygotowanie i odpowiednie dobranie treści, które chcę pokazać studentom już budzi pewne emocje. Jak? Co? Czym zainteresować młode pokolenie? Jednakże widząc zaciekawienie na twarzach oraz odpowiadając na szereg pytań związanych z naszym zawodem, nabiera się pewności, że jest to dobry kierunek" -Piotr Grudziński