Przejdź do treści
EN PL
EN PL

news |

KOBIECE OBLICZE MICHELIN

O  pracy w Michelin opowiada Jola, Zuhal, hana, Oana i Emilia


Międzynarodowy Dzień Kobiet, który dziś świętujemy zachęcił nas do przybliżenia karier  naszych koleżanek w Michelin Polska. 

Jak mówi Anna Jankowska, Partner ds. Rozwoju „W Michelin pracuje wiele kobiet, na różnym poziomie odpowiedzialności i w różnych zawodach. Dzięki swojej pracy, talentowi i zaangażowaniu realizują swoje cele zawodowe, spełniają swoje marzenia . Bo to co jest oceniane, i co ma wpływ na rozwój kariery to kompetencje, wiedza, umiejętność współpracy.”
 

kobiety-michelin

Silne, niezależne, podejmujące świadome decyzje o karierze zawodowej – w Michelin mamy dużo takich przykładów. Dziś chcemy przedstawić kilka z nich: Zuhal, Emilia, Hana, Oana reprezentujące Dyrekcję Handlową w Warszawie oraz Jolę- reprezentantkę olsztyńskiej fabryki -  które spytaliśmy o aspekty związane z ich pracą w Michelin.

Wszystkie od kilku lat związane są z Michelin, w tej chwili pracując w strukturach Michelin Europy Północno-Środkowej, której siedziba jest w Polsce.
 

Co zdecydowało, że wybrałaś Michelin na swojego pracodawcę ?

Zuhal Bektas (7 lat w Michelin): W ramach swojej kariery, chciałam być częścią większej rodziny i pracować nad ciągłym doskonaleniem. I ta dam, oto jestem. Od samego początku praca w Michelin sprawia, że czuję się jak w otoczeniu członków rodziny, którzy akceptują mnie taką, jaka jestem.
Hana Holcova (10 lat w Michelin): Znakomitość marki, na czele której stoi tak pozytywna ikona jak Ludzik Michelin. Francuska kultura biznesowa, która oznaczała dla mnie szacunek do każdej opinii, idei i osoby, uprzejmość, a jednocześnie orientacja na cel. I moje 10-letnie doświadczenie w Michelin potwierdziło, że miałam rację. I wreszcie, ponieważ jestem smakoszem, dotarcie do segmentu restauracyjnego ze słynnymi przewodnikami.
Oana Dumitrache (6 lat w Michelin): Zdecydowanie bardzo bogate wielokulturowe i wielonarodowe środowisko; ciekawość odkrywania przemysłu oponiarskiego po wielu latach pracy dla znanych marek samochodów. I to, że zawsze bardzo lubiłam Bibendum 😊 - zdecydowanie najbardziej znaną ikonę marki na świecie.
Emilia Zajkowska (7 lat w Michelin): Michelin jest świetnym połączeniem przemysłu technicznego i motoryzacyjnego. Chciałam połączyć swoje doświadczenie zawodowe z pasją do samochodów. I udało mi się to. Rekrutacja przebiegła sprawnie i dołączyłem do Michelin w 2014 roku.
Jolanta Gajda (5 lat w Michelin): Skąd pomysł na pracę w Michelin i na takim stanowisku? Jest to trochę dziełem przypadku. Zatrudniłam się w firmie w 2014 roku i to stanowisko zostało mi przydzielone. Na nim rozpoczęłam pierwsze szkolenie, więc poszło to jakby z automatu. Przychodząc tu do pracy nie miałam pojęcia, z jakim wyzwaniem się zmierzę.
 

No właśnie, wyzwania… Każda praca jakieś za sobą niesie. Z jakimi przyszło Ci się zmierzyć w Twojej pracy ?

Jola (Wytłaczarkowy Prowadzący Proces, Zakład Opon Osobowych i Dostawczych): Oj, z bardzo dużymi! Zawsze muszę pamiętać, po co tu przychodzę i co tak naprawdę chcę osiągnąć. Moje zadanie, to wytłoczyć jak najlepsze jakościowo boki opon. Wszystko oczywiście zgodnie ze specyfikacją. Od boków zależy dalsza struktura opony. Nie możemy pozwolić sobie na reklamacje od klienta – chodzi o jego bezpieczeństwo! No i wpływa też na opinię o naszej marce.
Hana (Operational Marketing Manager for Beyond Road): Wyzwania przyjmuję z zadowoleniem, ponieważ pozwalają mi się uczyć i doskonalić. Techniczny aspekt produktów są bardzo szeroką i ważną tematyką w Michelin, szczególnie w przypadku opon rolniczych i budowlanych. I to jest dla mnie jedno z wyzwań, aby wiedzieć o tym wszystko, ale chodzi przecież właśnie o naukę.
Oana (Marketing Director): W marketingu zawsze zaczynamy od wizji, z długoterminowej perspektywy. Ale wizja jutra zależy od tego, co robimy dzisiaj. Powiedziałabym więc, że największym wyzwaniem jest móc szanować długoterminowe plany, w obliczu środowiska, które zmienia się każdego dnia i zmusza do ciągłego dostosowywania się i poprawiania.
Emilia (Key Account Menager) : Wyzwaniem na moim stanowisku jest bycie odpowiedzialnym za biznes o wysokiej wartości i skupienie się na interesach firmy, ale także na rentowności biznesu dla moich klientów.
Zuhal (Digital Project Manager): Większość mojej pracy jest związana ze ZMIANĄ. Grupa Michelin chce być firmą opartą na danych i przewodzić transformacji na skalę światową. Kiedy więc firma, w której pracujesz, chce, abyś zmienił dotychczasowy sposób prowadzenia działalności, jest to ogromne wyzwanie samo w sobie. W dziale MSEM mamy do czynienia ze wszystkimi 5 etapami „żałoby” w procesie zmiany na co dzień: odmowa, złość, targowanie się, depresja, akceptacja. To trudne wyjaśnić interesariuszom: dlaczego i jak, wdrażać ich, a następnie przekonać, aby się nie poddawali jeśli nie otrzymają oczekiwanych rezultatów. Jednak obserwowanie postępów jest bardzo satysfakcjonujące.
 

Jakie zatem są te najbardziej satysfakcjonujące aspekty Waszych stanowisk ?

Zuhal (Digital Project Manager): No cóż, budujemy przyszłość Michelin i to już jest wielka satysfakcja, że możemy być świadkami tej chwili jako jej uczestnicy. Kiedy ludzie próbują przyjąć nowe podejście, użyć nowych narzędzi, zmienić sposób prowadzenia biznesu, gdy widzę, że zmiana się dzieje, jestem najszczęśliwsza!
Jola (Wytłaczarkowy Prowadzący Proces, Zakład Opon Osobowych i Dostawczych):  W tej pandemicznej rzeczywistości cieszę się, że mam gdzie pracować, że zakład funkcjonuje, a ja mogę wykonywać swoje obowiązki. Największą satysfakcję sprawia mi to, że wytłoczone przeze mnie boki są zgodne (bez wad) i poszły do dalszej produkcji.
Emilia (Key Account Manager): Największą satysfakcję czerpię z własnego rozwoju, ale także z sukcesów moich partnerów biznesowych.
Hana (Operational Marketing Manager for Beyond Road): Kiedy moje działania mają wpływ na wzrost wyników sprzedażowych.
Oana (Marketing Director): To, że mogę robić to, co lubię! Marketing to moja pasja i mogę być aktywna w tej dziedzinie, pomagając innym ją poznać i pokochać. Naprawdę wierzę, że wykonywanie pracy, którą bardzo lubimy, pomaga nam rozwijać się jako profesjonalistom, ale co nawet ważniejsze jako ludziom.
Praca z pasją daje ogromną satysfakcję, a jak wygląda wówczas równowaga między pracą a życiem prywatnym ? 

 

Czy Twoje  stanowisko pozwala na jej zachowanie?

Zuhal (Digital Project Manager): Ogólnie tak, ale po tym, jak zmieniliśmy nasze życie zawodowe na home-office, sprawy stały się bardziej szalone. Zmiany zawsze wiążą się z wyzwaniami. Jako osobie samotnej (bez dzieci), która właśnie przeprowadziła się do innego kraju, trudno jest mi zamknąć komputer i przełączyć się z życia zawodowego na prywatne w warunkach home-office. Mówię do siebie „ok, kończę to i zamykam laptopa, obiecuję!”
Emilia (Key Account Manager): Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym to wyzwanie, z którym borykam się każdego dnia. Moje stanowisko wiąże się z wieloma podróżami służbowymi, na szczęście to mi się podoba. Teraz, kiedy Covid-19 zmniejszył potrzebę podróży służbowych, tęsknię za nimi .
Hana (Operational Marketing Manager for Beyond Road): Tak, pozwala. Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym to jedna z rzeczy, która jest bardzo ważna i uznawana za taką w Michelin. Czas wolny od pracy jest szanowany przez wszystkich.
Oana (Marketing Director): Każde stanowisko pozwala na równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, a przynajmniej po okresie adaptacyjnym (co w przypadku Dyrektora Marketingu może to zająć nawet 1 rok 😊). Ale kiedy już zapoznasz się ze swoją rolą i całkowicie zrozumiesz swoją misję, ustalanie priorytetów i dokonywanie wyborów jest kluczem do uzyskania spokoju ducha w pracy, a także czasu dla prywatnej sfery twojego życia.
 

Jola (Wytłaczarkowy Prowadzący Proces, Zakład Opon Osobowych i Dostawczych)
Twoje stanowisko jest dość skomplikowane. Jakich umiejętności i cech charakteru wymaga to stanowisko i co jest dla Ciebie w pracy najważniejsze?

Moje stanowisko na pewno wymaga chęci pracy - jak się to ma, resztę da się ogarnąć. Wiadomo, jest trochę do zapamiętania, zarówno tolerancje jak i inne terminy, ale od tego mamy dokumentacje, do której zawsze możemy zajrzeć. Trzeba też umieć podejmować szybko właściwe decyzje, nie oglądać się czy ktoś pomoże, tylko samemu reagować na różne anomalie, które się czasami dzieją i są nie zależne od nas. Najważniejsze jest zrobić co do mnie należy jak najlepiej potrafię!
 

Michelin to duża firma międzynarodowa, jaką podałabyś receptę na sukces w takim środowisku ?

Zuhal: Bądź przystępny, szczery, transparentny. Ucz się przez praktykę. Nie bój się popełniać błędów. Myśl szerzej, nie tylko w ramach własnego zakresu, ale zawsze staraj się zobaczyć szerszy obraz i wspierać innych. Pozostań dziki, silny, ale wrażliwy.
Emilia: Przepis na sukces w międzynarodowej firmie to zaufanie do własnych umiejętności i pozytywne myślenie.
Hana: Zrozumienie podstawowej działalności firmy, poznanie produktu i klientów. Poza tym osobiście miałam szczęście zawsze mieć inspirujących szefów, od których mogłam się uczyć i którzy pozwolili mi rozwijać się zawodowo.
Oana: Cóż, myślę, że nie ma przepisu! Wszyscy jesteśmy różni, a to przekłada się na różne decyzje i ruchy. Ale oprócz indywidualnego rozwoju, wiara w to, co robisz, radość z zawodowej podróży i szczypta szczęścia powinny być zawsze postrzegane jako ważne elementy!
Jola: Aby dobrze pracować, trzeba mieć dookoła siebie dobre warunki. Atmosfera w załodze powinna być dobra. Wtedy pracuje się lepiej i chętniej.

Nasze koleżanki łączy wiele, ale różni równie dużo. Warto wiedzieć, że różnorodność to jedna z najważniejszych wartości w Michelin. Ważnym filarem naszej działalności jest szacunek dla ludzi, a w szczególności zaakceptowanie faktu, że każdy z nas jest inny i przez to wyjątkowy. Niezależnie od płci, narodowości, wieku – wszyscy pracownicy w Michelin maja równie szanse, takie sama prawa i takie same możliwości. Na pracę, na awans, na realizację marzeń i spełnianie zawodowych ambicji.
Zapraszamy w nasze szeregi !

Click to accept youtube cookies to be able to view this video.