Ważna informacja

Poznaj świat Michelin i wybierz temat, który Cię interesuje, aby dowiedzieć się więcej o naszej grupie.
Michelin w kilku słowach
Nasze produkty i usługi
Innowacja
Różnorodność
Zrównoważona mobilność
Nasze ambicje do 2020 r.
W Polsce

Michelin w kilku słowach

Michelin to także

  • 68

    zakładów produkcyjnych w 17 krajach

  • 170

    Działalność handlowa prowadzona w 170 krajach

  • Nr 1

    na świecie wśród energooszczędnych opon do pojazdów osobowych

  • 3 800

    ośrodków dystrybucyjnych i usługowych

  • 8,7%

    przychodów ze sprzedaży przeznaczane na inwestycje

  • 717 mln €

    przeznaczanych rocznie na prace badawczo-rozwojowe

  • 111 708

    pracowników w 2016 r.

  • 187 mln

    opon wyprodukowanych w 2016 r.

  • 8 mln

    map i przewodników wyprodukowanych w 2016 roku

  • 120

    Pracownicy reprezentujący 120 narodowości

  • 250

    patentów składanych co roku

  • 5601

    zgłoszone pomysły na usprawnienia i innowacje

Francuska firma, która przekształciła się w międzynarodową korporację

W 1889 r. bracia André i Édouard Michelin założyli we francuskim mieście Clermont-Ferrand spółkę Michelin et Cie (Michelin i Spółka). Stworzona przez nich firma produkująca ogumienie stała się dziś jednym ze światowych liderów branży oponiarskiej oraz sektora mobilności.

Znane logo

Bibendum stanowi symbol marki Michelin od 1898 r. Édouard Michelin wpadł na pomysł tej postaci, patrząc na stos opon, zaś do życia powołał ją rysownik o nazwisku O’Galop. Bibendum to nie tylko logo, ale prawdziwy emblemat firmy.

Wspólna wartość: szacunek

Fundamentem powstania Grupy Michelin jest nasza  podstawowa wartość - szacunek. Wartość ta jest przestrzegana w pracy całego zespołu, a także na co dzień poprzez działania zgodne z naszym programem "Wspólna Droga do Postępu". Naszym celem jest umożliwienie rozwoju zawodowego wszystkich pracowników Michelin oraz zespołowe dążenie do sukcesu.

Zobacz nasze zobowiązania jako pracodawcy

Nasze produkty i usługi

Dzięki produkcji 171 milionów opon rocznie oraz oferowaniu licznych usług w zakresie mobilności, zarówno dla przedsiębiorstw, jak i klientów indywidualnych, Michelin zapewnia najlepsze możliwości rozwoju.

  • Opony osobowe, dostawcze,4x4
  • Opony sportowe
  • Opony retro
  • Opony motocyklowe
  • Opony rowerowe
  • Opony ciężarowe
  • Opony rolnicze
  • Opony przemysłowe
  • Opony lotnicze
  • Czy wiesz, że…?

    Michelin jest największym na świecie producentem opon zapewniających oszczędność energii samochodom osobowym.

  • Czy wiesz, że…?

    Od 1988 r. firma Michelin wygrała 23 razy - w tym 17 razy z rzędu - słynny wyścig samochodowy „24 Godziny Le Mans”.

  • Czy wiesz, że... ?

    Michelin oferuje gamę opon i dętek do samochodów zabytkowych, wyprodukowanych od lat 20. do początku lat 80. ubiegłego stulecia.

  • Czy wiesz, że... ?

    Michelin jest największym europejskim producentem opon do motocykli.

  • Czy wiesz, że... ?

    firma Michelin opracowała w roku 1891 pierwsze demontowane opony do rowerów.

  • Czy wiesz, że… ?

    Michelin jest największym na świecie  producentem zaawansowanych technologicznie opon ciężarowych.

  • Czy wiesz, że… ?

    Michelin jest największym w Europie producentem opon radialnych do maszyn i pojazdów rolniczych.

  • Czy wiesz, że… ?

    Michelin jest największym na świecie producentem opon radialnych wykorzystywanych w kopalniach odkrywkowych.

  • Czy wiesz, że… ?

    Michelin wznosi się w kosmos, dostarczając agencji NASA opony do amerykańskich promów kosmicznych.

  • Mapy drogowe
  • Mapy i atlasy
  • Globusy
  • Przewodniki turystyczne
  • Przewodniki po hotelach i restauracjach
  • Trasy Via Michelin
  • Aplikacje na urządzenia mobilne
  • Cyfrowe narzędzia zarządzania flotą pojazdów
  • Produkty Lifestyle
  • Czy wiesz, że…?

    W 2014 r. firma Michelin wydała 13 milionów egzemplarzy map i przewodników.

  • Czy wiesz, że…?

    Już w 1908 r. kierowcy mieli możliwość otrzymania w Biurze Kartografii Michelin, którego siedziba znajduje się w 17. dzielnicy Paryża, bezpłatnych map i atlasów drogowych.

  • Czy wiesz, że…?

    W 2012 r. firma Michelin wyprodukowała swój pierwszy globus dla dzieci.

  • Czy wiesz, że… ?

    Michelin jest największym w Europie wydawcą przewodników turystycznych.

  • Czy wiesz, że…?

    W 1900 r. firma Michelin opublikowała swój pierwszy Czerwony Przewodnik po hotelach i restauracjach.

  • Czy wiesz, że…?

    ViaMichelin to najpopularniejsza w Europie strona internetowa dotycząca podróży.

  • Czy wiesz, że… ?

    Michelin oferuje 6 bezpłatnych aplikacji mobilnych, które pomagają użytkownikom poruszać się po drogach i podróżować.

  • Czy wiesz, że…?

    Dział Michelin Solutions opracowuje i wprowadza na rynek rozwiązania do zarządzania flotą pojazdów ciężarowych, autobusów, samochodów dostawczych.

  • Czy wiesz, że...?

    Dział Michelin Lifestyle sprzedaje na całym świecie ponad 16 milionów produktów - od łańcuchów śniegowych do butów tenisowych, poprzez  wszelkiego rodzaju pamiątki z logo Bibendum. Dział ten dysponuje  60 licencjami sprzedaży.

Innowacje dla lepszej mobilności

Pasja innowacji towarzyszy rozwojowi firmy Michelin od samego początku jej istnienia. Stanowi ona kluczowy element naszej strategii.

Dzięki rocznemu budżetowi na prace badawczo-rozwojowe w wysokości ponad 640 milionów euro, 6 600 dedykowanym pracownikom i portfolio 2 000 kategorii patentowych nasza firma posiada potencjał innowacji nie mający sobie równych w branży oponiarskiej.

Ten potencjał innowacji polega również na naszej zdolności do poszerzania dziedzin rozwoju, różnicowania źródeł zaopatrzenia oraz lepszego rozumienia klientów, abyśmy mogli przewidywać i spełniać ich oczekiwania.

Aby nadać innowacyjnym rozwiązaniom większego rozmachu, zapraszamy wszystkich pracowników do przedstawiania ich pomysłów. W latach 2013 i 2014 zorganizowany został konkurs o nazwie „InnovationWorks”, w ramach którego swoje pomysły przedstawiło 21 000 pracowników Michelin z Chin, Stanów Zjednoczonych i Europy. W efekcie tego konkursu niektóre zespoły mogły dołączyć do inkubatora pomysłów Michelin.

Zobacz wypowiedzi naszych pracowników

Różnorodność - siła napędowa naszych osiągnięć

Nasze zespoły liczą 111 708 pracowników 120 narodowości zatrudnionych w 170 krajach. Pracowników różnorodnych jak świat, w którym żyjemy. Ta różnorodność talentów, umiejętności, pochodzenia, osobowości oraz wieku przynosi korzyści w postaci wielu pomysłów.

Dzięki całej gamie innowacji, Grupa Michelin promuje otwartość oraz zwalcza uprzedzenia. Priorytetem w tym obszarze jest zwiększenie liczby kobiet wśród pracowników, w szczególności zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych. W 2016 r. kobiety stanowiły 24% kadry kierowniczej. Naszym celem jest, aby do 2020 r. ta liczba zwiększyła się do 30%.

Ponadto promujemy rozwój i wzrost znaczenia kierownictwa lokalnego: naszym celem jest, aby do 2020 r. 80% kadry kierowniczej na rynkach rozwijających się pochodziło właśnie z tych regionów.

Firma Michelin posiada politykę zatrudniania osób niepełnosprawnych, wspierania pracowników kończących pracę w firmie oraz współpracę międzypokoleniową osób w różnym wieku.

Tego rodzaju różnorodność stanowi o sile naszej Grupy, wzmacnia wartości Michelin oraz jest atutem wspierającym innowacje. Chcemy ją zachować, wspierając naszych pracowników w rozwoju zawodowym.

Zobacz możliwości kariery zawodowej w naszej firmie

Konkretne działania na rzecz zrównoważonej mobilności

Od wyboru surowców do projektowania, poprzez procesy produkcyjne i dystrybucyjne, nasza firma opracowuje wszystkie swoje produkty i usługi z dbałością o ochronę środowiska naturalnego. W okresie pomiędzy 2005 a 2011 rokiem ograniczyliśmy o 33% niekorzystny wpływ na środowisko naturalne naszych zakładów produkcyjnych.

W 17 zakładach produkcyjnych firmy Michelin na terenie Niemiec, Kanady, Szkocji, Hiszpanii, Francji i Irlandii wykorzystywane są energie odnawialne.

Biorąc pod uwagę to, że wpływ opon na środowisko wynika przede wszystkim z ich użytkowania, nasza firma opracowała opony nowej generacji, które charakteryzują się niższymi oporami toczenia, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenia emisji C02.

6 naszych ambicji na okres do 2020 r.

Nasze ambicje do roku 2020 wyrażone w liczbach:

  • 10%

    Zwiększenie wydajności naszych produktów o 10%

  • 3 mld

    Zaoszczędzenie 3 mld litrów paliwa przez cały okres eksploatacji naszych produktów

  • 8 mln

    Zmniejszenie emisji CO2 o 8 mln ton dzięki wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań do naszych produktów

  • 40%

    Zmniejszenie o 40% niekorzystnego wpływu na środowisko naturalne naszych zakładów produkcyjnych

  • 85%

    Uzyskanie wskaźnika zaangażowania pracowników wynoszącego

  • 75%

    Obsadzenie stanowisk menedzerskich w 75% dzięki realizacji programu mobilności i promocji wewnątrz firmy

  • 30%

    Zapewnienie zatrudnienia 30% kobiet na stanowiskach kierowniczych

  • 30 000

    Poświęcenie 30 000 dni pracy rocznie na rzecz miejscowych społeczności

  • 2 000

    Tworzenie 2 000 lokalnych miejsc pracy rocznie

  • 100%

    Uzyskanie certyfikacji ISO 39001 przez 100% zakładów Michelin

  • 30%

    Wykorzystywanie 30% surowców pochodzących z recyklingu lub z odzysku

Opracowanie 6 ambicji na okres do roku 2020, ma na celu uzyskanie przez Michelin pozycji niepodważalnego lidera w dziedzinie zrównoważonej mobilności oraz jednego z przedsiębiorstw o największej innowacyjności, odpowiedzialności i wydajności.

  1. Uzyskanie przewagi nad konkurencją w dziedzinie wydajności naszych produktów
  2. Uzyskanie pozycji lidera w dziedzinie odpowiedzialnej działalności przemysłowej
  3. Zapewnienie stabilizacji uzyskiwanych pozytywnych wyników finansowych
  4. Promowanie programu wspólnego rozwoju dla zapewnienia dobrego samopoczucia i umożliwienia rozwoju karier zawodowych naszych pracowników
  5. Zacieśnienie więzi z lokalnymi społecznościami
  6. Poprawa jakości życia dzięki zapewnieniu rozwoju zrównoważonej mobilności

Michelin w Polsce

Olsztyn - Siedziba Michelin Polska S.A., Fabryka

Warszawa – Dyrekcja Handlowa Michelin Polska S.A.

Grupa Michelin obecna jest w Polsce od 1995 r. Siedziba firmy i fabryka zlokalizowane są w Olsztynie. W Warszawie mieści się Dyrekcja Handlowa. Firma zatrudnia ponad ponad 4 000 pracowników.

OLSZTYN:
Grupa Serwisów:
Personalny, Finansowy, Prawny, Komunikacji i Marek, Public Affaires, Informatyczny, Zakupów, Logistyki oraz Bezpieczeństwa

6 Zakładów Produkcyjnych:
Opon Osobowych i Dostawczych, Opon Ciężarowych, Opon Rolniczych, Form do produkcji opon, Kordów, Półfabrykatów

Biuro Konstrukcyjne
odpowiedzialne za projektowanie i montaż maszyn produkcyjnych

WARSZAWA
Sprzedaż, Marketing , Dystrybucja oraz Centrum Szkoleniowe

ZOBACZ NASZE OFERTY PRACY I STAŻY